lördag 15 maj 2010

Radikal utmaning

Själv har jag inte varit med i konferensen annat än att jag stod i en monter igår och träffade massor med folk. Ville utmana deltagarna att ställa frågor till partiledarna som kommer till Vårgårda Möte i augusti. www.vargardamote.se Jag får mängder av frågor från alla möjliga håll, Företagarna, broderskapare, hjälporganisationer osv, men jag ville ge rörelsen som är medarrangör en chans att ställa sina frågor. Så många frårgor kom inte i, men intresset för Vårgårda Möte är enormt.
Fick tillfälle att lyssna till Jim Wallis på eftermiddan. Oj, vad bra!! Vilken radikal utmaning att se både betydelsen av ett personligt andligt liv och att se omvärlden, att stå på Guds sida i kampen mot allt som strider mot hans vilja av orättvisor och orättfärdighet! Vilken helrätt programförklaring för en ny kyrka!!
Jag är glad att jag fick honom att dedicera boken ”Agenda för en hoppfull värld” till samtliga partiledare. Så i Vårgårda i augusti kommer Fredrik och Mona och alla de andra att få den med en personlig hälsning från Jim Wallis.
Torsten Åhman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar