onsdag 9 november 2011

Att läsa tidning som läsare

Dagens nummer av Sändaren läser jag litet som en vanlig oförberedd läsare. Har haft ett par dagars extra ledigt i Skåne och inte varit med i slutspurten med de sista nyhetssidorna.
Kollega Annika Ahlefelt har varit borta längre, på en månads "tvångssemester", och berättar i hälsningsrutan på sidan tre om att åter möta tidningen.
Som ofta när jag varit borta, kan jag avslöja, har kollegerna fått bra blandning och liv i de allmänna nyhetssidorna. De hade mycket att klämma in, men kanske just därför har det blivit så bra.
Veckans huvudnummer är pingströrelsen i Brasilien och dess svenska rötter som journalisten Kajsa Norell skrivit en bok om.
Anders M

1 kommentar:

  1. Thorsten Schütte9 november 2011 kl. 16:12

    Det verkar vara strul igen med att få in kommentarerna, här är min till ledaren i alla fall:
    Det finns fördelar med en stor Riksdag också: Även de mindre partier (där redan ledamöterna jobbar häcken av sig) kan vara med i alla riksdagsutskott, sannolikheten att jag som väljare känner en riksdagsledamot är större och även väljare av de mindre partier har i det flesta fall en riksdagsledamot från samma län från samma parti som de kan uppfatta som "sin" riksdagsledamot.
    Jag skulle hellre se en minskning av antalet statsråd till europeiskt normalantal, än att minska riksdagsplatserna!

    SvaraRadera