tisdag 16 oktober 2012

Första dagen som lam anka

Att inte bli ”lam anka ” – lame duck – från början av november till mitten av januari kämpar nu Barack Obama för i USA. Ett avgörande kan komma i nattens andra TV-debatt. Om tio dagar åker jag till USA för att följa slutspurten. Tanken är att jag ska leverera dagliga bloggrapporter på denna sida. Litet ”lam anka” har jag själv blivit sedan det nu även är officiellt klart att jag slutar 15 november och att Annika Ahlefelt efterträder mig. En kollega hade besök av en kontakt i dag och presenterade vederbörande för Annika, inte för mig, vid rundvandring på redaktionen. -Det där får Du tala med min efterträdare om, har jag hunnit säga mer en än gång under dagens arbete. Lamt ska det dock inte bli i Sändaren den närmaste månaden, och säkert inte därefter heller. I veckans tidning intervjuar vi Kjell Antby, bror och svåger till det mördade lantbrukarparet i Västergötland, om sorg, vrede, tröst och nåd. Och i Församlingsliv möter vi Sveriges största församling. Bland mycket annat. Anders M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar