torsdag 13 september 2012

Privat flyttrapport

Sedan senaste bulletinen på denna plats i början av augusti har chefredaktören haft semester och därefter uppslukats av en privat flytt som väl egentligen inte tillhör Sändarenuppdraget att rapportera om. Men i bloggform kan jag inte undvika ämnet. I 57 år stod det Mellbourn på dörren i Brommavillan. I drygt 20 av dem var jag utflugen. Men det är ett hus som präglat båda mina familjeliv, först som barn och ungdom med mina föräldrar, sedan de senaste 20 åren med egen familj. När jag sedan i vintras rensat vinden har jag alltså gått igenom (och mest kastat) både mina egna och mina barns barnteckningar och tidiga skoluppsatser. Att flytta under dessa omständigheter blri som att förbereda sina memoarer - om det nu blir sådana efter snart stundande pensionering från Sändaren. Jag är tacksam över att ha kunnat göra detta någorlunda samlat - och att ha fått både en slutpunkt för en fas i livet och en enklare och mer ny startpunkt i vår nya bostad sedan månadsskiftet. Jag har lovat arbetskamraterna att inte ta över lunchsamtalen med flyttrapporter längre än till 15 september. För läsare av denna blogg ska flyttemat bli en engångsföreteelse. Under tiden har kollegerna framställt intressanta tidningsnummer på rad. Sommarsemestrarna är ännu i färskt minne men vi skriver denna vecka om nya resor - solidariska såväl som till Yttre Hebriderna. Och som allmän nyhetstidning utreder vi elbilens möjligheter när det nu ska storsatsas i Trollhättan. Det blir en intensiv höst med Sändaren. Anders M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar